Dizajn e-shopu: Ako komunikovať s grafikom

Vytváranie dizajnu e-shopu si vyžaduje intenzívnu spoluprácu medzi klientom a grafikom. Ak si vyberiete už hotovú šablónu, môžete ju použiť v takej forme, v akej je. Ak sa však rozhodnete, že chcete dizajn na mieru, grafik vám môže pomôcť s farebnosťou stránky, bannermi, rozložením produktov, úpravou hlavičky či pätičky stránky alebo akýmkoľvek dizajnovým prvkom (napríklad tlačidlá), ktorý si zvolíte.
Aj na šablóne môže váš e-shop vyzerať originálne. Ak sa rozhodnete pre úpravu šablóny na mieru, mám pre vás pár zaručených tipov, ako komunikovať s grafikom a čo všetko si pripraviť, aby ste dosiahli presne taký vzhľad vášho e-shopu, ako si predstavujete.
-
Stanovte si ciele a očakávania
Mali by ste vedieť vopred, čo chcete svojim webom dosiahnuť. Ide o predaj produktov? Rozšírenie poznateľnosti značky? Má byť web dynamický (majú sa jeho časti hýbať), alebo statický (vaša webstránka bude pozostávať iba z nepohyblivých prvkov)? Akákoľvek informácia o vašich cieľoch pomôže grafikovi odporučiť vám najlepšiu farebnú cestu k ich dosiahnutiu.
-
Urobte brief
Brief je obyčajný dokument vo Worde, v ktorom spíšete podrobne celé zadanie aj s informáciami o tom, čo predávate, aká je vaša cieľová skupina, aké farby, fonty či fotografie by mali byť použité, akú funkcionalitu od stránky očakávate a kedy je váš predpokladaný termín dodania hotového dizajnu. Podrobne rozpísaný brief pomôže nielen grafikovi, aby presne vedel, čo má robiť, ale aj vám, aby ste svojich dodávateľov mohli ľahšie skontrolovať a uistiť sa, že všetko, čo ste požadovali, stránka aj obsahuje.
-
Inšpirujte sa
Pozrite sa, ako to robí konkurencia. Nemyslím business model, ale propagáciu. Nájdite najlepšie spoločnosti vo vašej oblasti a odsledujte si, ako sa prezentujú. Ako vyzerajú ich weby, e-shopy a sociálne siete. Zistite, kde je koreň ich mediálneho úspechu. Nekopírujte, inšpirujte sa. Zistite, čo sa vám páči, aké farby, fonty či texty sú vám sympatické, čo bude najlepšie rezonovať s vami a s vašou cieľovkou. A tieto weby potom pošlite ako inšpiráciu pre vášho grafika, namiesto toho, aby ste to zdĺhavo opisovali v mailoch či telefóne.
-
Konštruktívna spätná väzba
Nepozerajte sa na svoje podnikanie ako na niečo, čo by ste si kúpili vy. Váš názor alebo pocit sa nemusí zhodovať s vašou cieľovou skupinou. Predstavte si, že predávate cumlíky a dupačky, ale vaša obľúbená farba je čierna. Budete sa držať zdravého rozumu a tento fakt nebudete brať do úvahy, alebo začnete šiť sériu oblečenia pre gotické batoľatá? To, že sa vám niečo páči alebo nepáči, je v poriadku. Keď však budete vytvárať feedback ku grafike, spýtajte sa, prečo sú jednotlivé farby, fonty či prvky také, aké sú. Váš dizajnér by vám mal vysvetliť, prečo používa danú farebnú schému, wording či font. Za dobrým dizajnom je vždy kus psychológie.
-
Po(d)klady
Neexistuje nič lepšie, ako keď klient odovzdá kreatívcovi všetky podklady. Pekne označené fotografie, popísané produkty, dohodnuté odtiene farieb, schválené fonty… a to všetko v jednom zazipovanom súbore, rozdelené do priečinkov. Čím zrozumiteľnejšie a jasnejšie podklady pošlete, tým skôr bude práca hotová.
-
Dôverujte svojim ľuďom
Ak idete vymeniť gumy na aute, veríte svojmu mechanikovi? Keď ste hladný, veríte panej v streetfoodovom okienku? Keď si zlomíte ruku, veríte lekárovi na pohotovosti? Tak potom dôverujte aj svojmu grafikovi, že vie, čo robí. Aby mohli ľudia dizajnovať webstránky, potrebovali sa k tomu dostať rokmi tvrdej práce a sebazdokonaľovania. Dôverujte ich schopnostiam a odbornosti.
Aj grafik je len človek, hoci mnohí pôsobia, že prišli z inej planéty. Pristupujte k týmto kreatívnym introvertom s láskou k vlastnému biznisu a úctou k ich schopnostiam. A vaša značka bude rásť v kráse a hojnosti 🙂