Načítanie
All you need is art...

Case study

Prípadová štúdia tvorby eshopu na shoptete.
Japopo Japopo

Eshop japopo

Aké boli požiadavky klienta?

Japopo je e-shop zameraný na predaj kvalitnej čokolády značiek Toak, Standout a Naive, obohatenej o superpotraviny. Klient ma oslovil s požiadavkou na pomoc pri vytváraní e-shopu a brandovej identity.
Hlavným cieľom bolo vytvoriť moderný a originálny dizajn, ktorý by odrážal klientovu osobnosť a okamžite sa odlíšil od konkurencie a riešení, ktoré by tento jedinečný sortiment dostalo do popredia.



Dizajnový proces

Po rozhovore s klientom bolo jasné, že jeho vízia a produkty sú vynikajúce a zaslúžia si osobitý prístup. Čokolády, ktoré ponúka, pochádzajú od popredných dodávateľov, ktorí sa sústreďujú na kvalitné suroviny a udržateľnosť. Tieto hodnoty som sa rozhodla preniesť aj do vizuálnej identity e-shopu.

logo a brandová identita

Prvým krokom bola tvorba loga a brandovej identity.
Klient chcel zdôrazniť prémiovú kvalitu svojich výrobkov, preto som sa inšpirovala kakaovými bôbmi, symbolizujúcimi základ jeho čokolád.
Vytvorila som logo, ktoré je jednoduché, no sofistikované, a zároveň som doň zakomponovala osobný aspekt klienta – do názvu som pridala psie labky, keďže klient je veľkým milovníkom psov a vlastní dvoch krásnych labradorov.
Tento prvok pridal logu osobitý a autentický nádych, ktorý odráža klientovu osobnosť. Názov značky je odovodený od klientovho mena. Pod logom sa nachádzajú slová „chocolate, dog, nature“, ktoré odrážajú aktuálny aj budúci sortiment e-shopu, keďže klient plánuje rozšíriť ponuku o kvalitné produkty pre psov a do prírody.

Webdizajn na mieru

Následne som sa pustila do dizajnu e-shopu, ktorý je postavený na šablóne Apollo . Hoci táto šablóna ponúka vynikajúce používateľské prostredie, klient požadoval originálny dizajn.

Šablónu som teda kompletne prispôsobila, pričom som zachovala jej funkčnú štruktúru.
Dizajn je bohatý na prírodné prvky a veľké obrázky z dažďových pralesov, kde sa pestujú kakaové bôby, aby zákazníkom vizuálne priblížil pôvod a kvalitu produktov.

Jednou z kľúčových častí webu je prehľadnosť kategórií. Už na úvodnej stránke je možné nájsť zobrazenie produktových kategórií a detailné informácie o produktoch a ich pôvode. Na stránke nechýbajú ani informácie o dodávateľoch a ekologickom aspekte ich podnikania, čo je pre klienta dôležité. Rovnako som implementovala UX a UI prvky, ako sú hodnotenia produktov a samotného e-shopu od zákazníkov, ktoré pomáhajú budovať dôveru. Na úvodnej stránke sa nachádzajú aj konkurenčné výhody, blogové články, náhľad na Instagram a veľká produktová položka, vytvorená na mieru, ktorá hneď upúta pozornosť a dodáva e-shopu originálny vzhľad.

hp

Benefity Shoptetu a jeho riešenia

Shoptet poskytol pre tento projekt ideálny základ, pretože ponúka široké spektrum nástrojov a funkcií, ktoré sú potrebné pre efektívne riadenie moderného e-shopu. Flexibilná šablóna, ktorú som použila, umožnila vytvorenie dizajnu na mieru, čo bolo kľúčové pre splnenie klientovej požiadavky na originálny a výrazný vizuál. Celý proces dizajnovania e-shopu bol vďaka možnostiam Shoptetu oveľa plynulejší, a to aj vďaka intuitívnemu ovládaniu platformy a jednoduchému prispôsobeniu vzhľadu.

Shoptet ako platforma priniesol množstvo benefitov, ktoré nám umožnili sústrediť sa na to podstatné – vytvorenie dizajnu, ktorý nielenže vyzerá profesionálne, ale zároveň spĺňa všetky praktické potreby úspešného online predaja.

Osobné vyjadrenie k projektu

Práca na projekte Japopo bola pre mňa nesmierne inšpirujúca.
Príbeh klienta, jeho zanietenie pre kvalitu a udržateľnosť ma motivovali k vytvoreniu dizajnu, ktorý tieto hodnoty odráža.
Platforma Shoptet mi poskytla skvelý nástroj na realizáciu všetkých požiadaviek a prispôsobenie e-shopu presne podľa klientových predstáv.
Teším sa na ďalšie projekty, kde budem môcť využiť túto flexibilitu a kreativitu.